BIP: Erasmus+ Blended Intensive Programs

Short mobility

Bando di selezione per l’individuazione di massimo 4 studenti iscritti al Corso di Laurea triennale in Infermieristica [Classe L/snt1] e Fisioterapia [Classe L/snt2] dell’Università degli Studi di Firenze, idonei alla partecipazione al corso BIP su Salutogenesis: Healthy Lifestyle through CommunityHealth Assets & Clinical Simulation” nell’ambito del blended Intensive Program‐BIP (azione KA131 del programma Erasmus+ 2023/2024) pdf

Scadenza: ore 13:00 di mercoledì 17 aprile 2024

Allegato 1: Domanda di partecipazione pdf

Graduatoria pdf

I vincitori dovranno comunicare l’accettazione entro e non oltre le ore 12.00 di mercoledì 24 aprile 2024, scrivendo all’indirizzo relint@sc‐saluteumana.unifi.it. Nel caso di non accettazione o di impossibilità di partecipazione, la Commissione procederà al contatto dei successivi idonei in graduatoria.
Informazioni aggiuntive:
Locandina pdf
Name of the BIP: Salutogenesis: Healthy Lifestyle through CommunityHealth Assets & Clinical Simulation
ECTS: 3
Date of physical mobility: July 8th to 12th (5 days)
Date of on-line componentMay 1st, 8th and 15th (3 days)
The program aims at providing a students with the following knowledge, skills, and abilities:
  • To acquire knowledge about health promotion and the community health model based on salutogenesis.
  • To identify and map health assets in the community, prescribing them in a later stage to encourage a healthy lifestyle in individuals, families, and the society in general.
  • To work with students from other countries and disciplines on participatory action research methodology in a community context.
  • To use clinical simulation as a teaching methodology in the acquisition of healthy habits.

19.04.2024